Blote voeten in het gras - Gré van Lith




Blote voeten in het gras

De sprietjes kriebelen

Protesteren op groene wijze

Tussen mijn tenen

Een koolwitje vliegt en fladdert

Op zoek naar nectar in een bloem

Eens een rups en later een cocon

Een terugkerend proces zittend in haar genen

De lucht is vol van warmte door de zon

Vogels duiken in een vlucht

Op zoek naar verkoeling

Zouden het verenkleed afdoen

Als een jas

En het even aan een kapstok hangen

Stel dat het kon

Mijn huid

Verkleurd

Als een bruid

Die bloost bij het zien van haar huwelijksbed

De zon is mijn partner

Mijn levensgezel

 Is ze chagrijnig verdwijnt ze in een wolkendek

Dan regent het weerbarstigheid

Dan is ze een onuitstaanbare meid



Deze zomer was ze in de stemming

Onophoudelijk was ze aanwezig

Tot vervelends toe

We samen in bed doken

Uitgeput

Voldaan

Moe



Gré van Lith
3e prijs Poëzie Zomerschrijfwedstrijd






Reacties

Populaire posts van deze blog

Een zomer in Haren - Jolien Berendsen-Prins

De zomer in het donker - Hans Boerema

Mijn beeld van Groningen