een zomer in mijn tuin - wil dwarswaard


een zomer in de tuin

dwalend in mijn tuin
schrijf ik mijn schuld in het zweet
van onze rijke tijd
mijn maag verkrampt
maar afvallen doe ik niet
het is bijna veertig graden

open ramen zonder lucht
zo nadert ons verlies
het gele gras
hoeft niet gemaaid
alleen de kikkers kwaken welgemoed
het is bijna veertig graden

roeken vliegen af en aan
pikken naar het laatste graan
ik zal voortaan biologisch koken
tweedehands mijn kleren kopen
dat doet niets af aan ramp of schuld
het is bijna veertig graden

Ik vul de vijver voor de kikkers
1 op 1 met schuldgevoel
ook de druif en de bessenstruiken
krijgen een gieter vol
mijn telefoon schrijft weer een nieuw record
het is bijna veertig graden

voor het zijraam staat de venkel
hoog en in volle bloei
bijen gonzen tussen de gele schermen
zeldzaam hoopgevend
in deze vreemde tijd
het is bijna veertig graden




Wil Dwarswaard
2e prijs Poëzie Zomerschrijfwedstrijd



Reacties

Populaire posts van deze blog

Een zomer in Haren - Jolien Berendsen-Prins

De zomer in het donker - Hans Boerema

Gebarentaal, nu en toen